Information

STORSJÖCUPEN 
hälsar Er varmt välkommen till årets höjdpunkt i sommar!

Storsjöcupens ledord har alltid varit närhet, trivsel, kamratskap, god mat, lika villkor för tjejer och killar samt naturligtvis mycket fotboll. Detta koncept har fått ett allt större genomslag i hela Norden och under senare år även i stora delar av övriga världen. Vi har haft deltagande lag från Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Litauen, Ryssland, England, USA, Guatemala, Peru, Argentina och Brasilien. Storsjöcupen har mer än fördubblat antalet deltagare på bara några år.

Storsjöcupen har dock aldrig haft som målsättning att bli en "jätteturnering". Vi vill kunna se varje enskild deltagare och försöka förbättra vårt koncept och innehåll varje år. Vi vill ge kvalitén hög prioritet. Glädjande är alla deltagares positiva omdömen under åren som visar varför turneringen vuxit sig så stark under sina 40 år.

Under fem dagar erbjuds samtliga deltagare, förutom spännande matcher dit Du har gångavstånd eller busstransport från Din förläggning, ett brett och varierat utbud av kringaktiviteter. Vi vet hur viktigt detta är för alla och vi försöker verkligen att svara på alla frågor och tillmötesgå önskemål efter bästa förmåga.

Storsjöcupens matcher startar tisdag förmiddag. De flesta lag kommer att ha första match på tisdagen, övriga onsdag morgon/förmiddag. Räkna INTE med möjlighet till senare första match. I A-bandet ingår logi i skolsal måndag till lördag samt måltider från middag på måndag till lunch på lördagen.

Vi ses i sommar!

Information till alla lag

Incheckning
Sker direkt vid ankomst till den skola där Ni ska bo. Ni som har B-kort och JH-lagen anmäler Er och får material och deltagarband på Storsjöskolan. Lag från Frösö IF, Ope IF och IFK Östersund hämtar sitt material måndag kl 18-20. Lag som har B-band ska lämna uppgift på hur Ni kan nås vid behov.

Boende
Minst en och högst fyra ledare ska bo tillsammans med laget på våra förläggningar och ansvarar för ordning och kontakt med cuparrangörerna. När det gäller madrasser som deltagare tar med sig för övernattning så måste vi införa en maxbredd om 90 centimeter/madrass, detta på grund av utrymmesskäl i klassrummen.

Bussar
Alla med deltagarband åker gratis inom Östersund med Stadsbussarna och naturligtvis vår egen Cupbuss.

Deltagarband
Vid anmälan/incheckning erhålls deltagarband för varje betald spelare och ledare. Ni kan då komplettera med extra deltagarband.

Discokvällar
Onsdag och torsdag kväll är det stort cupdisco. Bussar kommer att ta de deltagare som inte har gångavstånd dit och tillbaka. Mer information på förläggningarna.

Invigning
Samling tisdag kl. 19.15 - 19.45 på Österängparken. Därefter avgår paraden genom city till Stortorget där underhållning väntar. Pris till bäst utklädda lag på 5 000:- Storsjöcupen utser vinnande lag. "Sprid glädje - Sjung sånger" Cup-bussen kommer att gå hela kvällen mellan city och förläggningarna

Grovstädning
Alla boende på våra förläggningar är ansvariga för avslutande grovstädning av sitt/sina rum. Kontakta platschef för besiktning innan avfärd.

Inför cupen
Arrangera så att någon ansvarig för laget noga följer Storsjöcupens hemsida veckorna före cupstart. Där kan Ni då kontrollera om alla lagets uppgifter stämmer. Det kan gälla boende, tröjfärg beställningar av extra nätter, extra måltider, hämtning vid ankomst, m m.

Internet
Informera alla intresserade om vår hemsida www.storsjocupen.se

Måltider
Frukost 06.30- 09.00, lunch 11.00- 14.00, middag 16.30- 19.00.

Olycksfall
För första hjälpen finns Röda Kors-personal på Odensala sportfält under den tid matcherna pågår. I viss utsträckning kommer dessa även att finnas på övriga planer. De hjälper Er att ta ställning till om ytterligare hjälp behövs.

Force Majeure
Om för arrangören oförutsedd eller annan omständighet över vilken arrangören ej råder inträffar, såsom exempelvis oväder eller olycka, och arrangemanget p g a detta måste ställas in alternativt avbrytas, kommer inte erlagda anmälnings- eller deltagaravgifter att återbetalas.

Totalspelarförteckning
Ska registreras på vår webb senast den 29/6, inloggningsuppgifter för registrering av spelare och ledare kommer att skickas till Er senast den 20/4 samt all annan information runt registreringen. Inga kompletteringar med nya namn får göras på Totalspelarförteckningen sedan första matchen startats. Se i övrigt Tävlingsregler.

Tystnad
Respektera utsatt tid för tystnad kl 23.00. Hänsyn ska tas till de som vill sova redan kl 22.00.

För att göra Er vistelse i Östersund trivsam för alla parter gäller följande

 

  • För ordningen i förläggningen och i övrigt ansvarar respektive ledare. Minst en ledare skall bo tillsammans med deltagarna.

 

  • Medverka till att vi kan hålla de i programmet angivna tiderna.

 

  • Respektera utsatt tid för tystnad kl 23.00.

 

  • I händelse av sjukdom eller olycksfall kontaktar Du plan- respektive förläggningsansvariga funktionärer.

 

  • I matsalen ser Du till att alla uppträder lugnt och städat, respekterar köbildning, plockar bort disk mm.

 

  • All åverkan på material och inredning ersätts av den som orsakat skadan, alternativt av ansvarig ledare.

 

  • Grovstädning av förläggningen skall göras av respektive lag. Detta skall göras innan ni lämnar förläggningen. Städmaterial utkvitteras vid förläggningssekretariatet. Besiktning av utförd städning sker innan avfärd.

 

  • Medverka till att alla uppträder prydligt och sportsligt mot övriga. Då ger Du Din idrott, förening och Ditt distrikt och land god PR och vi får möjlighet att ordna Storsjöcupen även i framtiden.

 

Deltagare i Storsjöcupen
får deltagarband som ger Dig och Ditt lag fina möjligheter att se lite mer av sommar-Östersund än enbart Storsjöcupen. Vissa aktiviteter är helt kostnadsfria.

  • Bussresor med lokaltrafiken.
  • Cupdisco.
  • Minigolf i Badhusparken.  (Gäller deltagarband A och B)

Deltagarband A:
Inkl tre mål mat/dag. Logi. Administrations- och tävlingskostnader. Samtliga kringaktiviteter. Minst en ledare skall bo tillsammans med laget och skall inneha deltagarkort. (Högst fyra ledare kan bo tillsammans med laget.)

Deltagarband B: 
Inkl Administrations- och tävlingskostnader. Samtliga kringaktiviteter.
Minst en ledare skall ha deltagarkort B.