Information

Spelform

Matcherna spelas 2x6 min med sidbyte. Laguppställningen får innehålla max 10 spelare och på plan är det 3 utespelare + målvakt som gäller. Först spelas ett gruppspel i en enkelserie, där 1-2 lag går vidare till ett slutspel. Alla lag garanteras minst 4 matcher. Om två lag hamnar på samma poäng gäller i turordning målskillnad, flest gjorda mål, inbördes möte och allra sist sker lottdragning.

Spelklasser och speldagar

Torsdag 09 augusti Funktionshinder Max 20 lag Gratis

Fredag 10 augusti Företag Max 20 lag 2000 kronor

Lördag 11 augusti Damsenior Max 20 lag 1200 kronor*

Lördag 11 augusti Herrsenior Max 40 lag 1800 kronor

*) 2000 kronor för två lag från samma förening i Damsenior

Priser

För slutsegrare i alla klasser gäller gratis anmälningsavgift för nästkommande års upplaga.

I Herrklassen utdelas en segercheck på 8000 kronor till det vinnande laget och 2000 kr i andrapris. I Damklassen utdelas en segercheck på 3000 kronor.

Regler

Under tävlingen gäller vanliga innebandyregler med några ändringar.

• Avstånd vid frislag och inslag = två meter.

• Ingen time out.

• Inget tillbakaspel till målvakt, det resulterar i frislag 5 m framför mål till motståndarlaget.

• Om ett lag håller bollen inom laget i 30 sekunder utan att ha tagit avslut eller spelat bollen på motståndarnas planhalva så blir det frislag till det andra laget vid mittplan.

• Utvisningstiden är en eller två minuter beroende på förseelse.

• När det gäller avstängning så kan det komma i fråga om man upp för sig olämpligt mot spelare, funktionärer, publik, döda ting och dylikt. Beslut om sådant tas av tävlingskommiten och kan ej överklagas.

• Oavgjorda slutspelsmatcher avgörs med sudden death straffläggning, där hemmalaget börjar straffläggningen.

• Varje spelare får bara deltaga i ett lag per spelklass.

• Max 3 licensierade innebandyspelare per lag i företagsturneringen. Dispens kan ges om fler verkligen jobbar på anmält företag. Dispens måste sökas hos tävlingsledningen innan turneringsstart.

Walk over avgift

Om ett lag ej kommer till matchstart kommer lagansvarig faktureras en WO-avgift på 500 kronor.

Kompislag

Det är tillåtet att lag använder spelare från andra föreningar dvs. “Kompislag”.

Vid olycka

Om olyckan är framme kom ihåg att ha med första hjälpen kit samt se till att alla spelare har en olycksfallsförsäkring.

Övrigt

Vi rekommenderar alla att spela med inomhusskor för att få bra fäste på golvet.

Kontaktperson

För frågor kring cupen går det bra maila 
sommarbandy@orlogsstadensibk.se
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
eller att ringa:

• Christian Hasselberg 0708-72 14 60

• Jenny Hasselberg 0734-23 39 76

Anmälan

SISTA ANMÄLNINGSDAG ÄR 17 JUNI. Med denna inbjudan finns en anmälningsblankett bifogad, dessa uppgifter vill vi att ni fyller i och skickar till oss.

• Anmälan skickas in samtidigt som anmälningsavgiften betalas in till PG 472 21 93-2 via e-post till 
sommarbandy@orlogsstadensibk.se
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
eller via vanlig post till:

Örlogstadens IBK Karlskrona

C/O Håkan Sandegård

Alamedan 25

371 31 Karlskrona

• Ange vilket lag och vilken klass anmälningsavgiften avser.

• Inbetalningsdatum av anmälningsavgiften räknas som anmälningsdatum.

• Anmälningsavgiften återbetalas med 50 % vid återbud före sista anmälningsdag.

• Om någon klass skulle ställas in pga. för få anmälda lag går givetvis anmälningsavgiften tillbaka till er. Detta meddelas dock senast 10 juli av oss.

Lottning

Lottningen kommer att presenteras senast måndagen den 30 juli på http://www.sommarbandy.se.

Mer information

Vi kommer löpande att uppdatera vår hemsida med information kring RC Reklam Sommarbandy 2012. Där hittar du även boendealternativ, kartor mm.

Adress: http://www.sommarbandy.se

Sista anmälningsdag:

2012-07-01

Anmäl lag