Cupinformation

Upplägg 9-manna

Varje lag garanteras 4 matcher fördelat över lördag och söndag. Inget slutspel.

Upplägg 7-manna

Varje lag garanteras 3 matcher under lördagen (2008-2009) eller söndagen (2010). Inget slutspel.

Upplägg 5-manna

Varje lag garanteras 3 matcher under söndagen. Inget slutspel.

Antal spelare och speltid

9-manna: 2x20 min. Flickor och pojkar födda 2007, rekommenderat antal 13-15 spelare

7-manna: 2x20 min. Flickor och pojkar födda 2008-2010, rekommenderat antal 11-14 spelare

5-manna: 2x15 min. Flickor och pojkar födda 2011-2012, rekommenderat antal 9-12 spelare

Domare

Huvuddomare är ungdomsdomare från UIF ungdomsfotboll. Linjedomare tillhandahålls av respektive lag i varje match.

Regler

Se separat information under flikarna Regler 5-manna, Regler 7-manna resp. Regler 9-manna.

Priser

Alla spelare erhåller deltagarmedalj.

Vi har räknat med följande antal då vi beställt medaljer: 9-manna: 15 st/lag, 7-manna: 14 st/lag, 5-manna: 12 st/lag

Kläder/ombyte

Bortalag byter tröjor (väst e.d.) ifall båda lagen har liknande matchtröjor. Omklädningsrum/tält finns att tillgå (UIF-lag byter om hemma). Upphittade kläder m.m. kan lämnas i sekretariatet.

Övrigt

Deltagande lag håller med egna tränings-/uppvärmningsbollar.

Försäljning

Försäljning av hamburgare, korv, kaffe, dricka, kaffebröd och annat gott kommer att finnas för att fylla på energin mellan matcherna. Även glutenfria alternativ för hamburgare och korvbröd finns. Vi använder oss av ett kupongsystem för att förenkla kontakthanteringen. Matkuponger säljs i sekretariatet och det är kuponger eller Swish som gäller för betalning vid grill eller kiosk.

Parkering

Parkering endast på anvisade platser (UIF-lag parkerar hemma).

Sjukvård

Sjukvårdskunnig med akutväska finns på plats. Mindre blessyrer med omplåstring m.m. sköter respektive lag själva.

Matchprogram

Matchprogram presenteras en vecka innan cupen.

Laguppställning

Laguppställningsblanketten lämnas till kansliet/sekretariatet då ni kommer till cupområdet. Fyll i gärna i laguppställningen innan ni kommer – blankett finns att hämta här på sidan.

Kontakt

Om du har frågor eller vill komma i kontakt med oss som arrangerar Ekebycupen 2019 når du oss via e-post: ekebycupen@uiffotboll.se

Anmälan/betalning senast 15 september

Anmälan görs via denna cupsida.

Anmälan anses gällande endast då anmälningsavgiften är erlagd och bekräftelse erhållits.

Anmälningsavgift 9-mannalag 1400 kr, 7-mannalag 1200 kr, 5-mannalag 900 kr

Betalning sker till Upsala IF Fotboll viabankgiro 316-7889alternativt bankinbetalning till vårt konto (för lag från utlandet) medIBANnummer:SE07 8000 0838 1600 3619 2920och bankensBICärSWEDSESS.

Du kan även swisha avgift till 123 132 64 79 - glöm inte att ange lag!

Inbetald anmälningsavgift återbetalas endast om ersättningslag kan ordnas.

Sponsorer